- גרר פלוס
- שירותי דרך
- שירות התנעת רכב
שירות התנעת רכב
אם אתם זקוקים לשירות התנעת רכב, ייתכן שאתם באחד מהמצבים הבאים: גיליתם שהמצבר גמור, השארתם את האורות דולקים כל הלילה או שהמצבר כבר ישן. ככה או ככה, אל דאגה, זה קורה לטובים שבינינו וגם למכוניות היוקרתיות ביותר. מה עושים? – קראו כאן.
שירות התנעת רכב
כולנו, בשלב כזה או אחר, נאלצנו או ניאלץ בעתיד להתמודד עם מצבר גמור ברכב. בפעם הראשונה שזה קורה זה אולי מפחיד קצת, אבל האמת שיש כמה פתרונות שכדאי לשקול לפני שקוראים לשירותי דרך מסוג התנעת רכב, מוסכניק נייד וכולי. בין אם המצבר ריק לחלוטין, או רק זקוק לעזרה קטנה להניע, נסו קודם את הטיפים הבאים:
- הנעה בירידה - אם הרכב שלכם עם גיר ידני, אתם יכולים לנסות לדרדר את הרכב ו-"לזרוק" קלאץ' בהילוך שני כאשר הרכב צובר תאוצה.
- כבלים - כולנו יודעים שכבלים יכולים להניע מצבר מת, ככה שזה אחד מהפתרונות שחשוב לבדוק.
- בדיקה - בדקו שכבל הפלוס וכבל המינוס מחוברים למצבר בצורה הדוקה, כי ייתכן שהוא לא מניע בעקבות חיבורים רופפים.
טיפים להניע רכב עם מצבר גמור
לפני שתקראו למוסכניק נייד עבור שירות התנעת רכב מכל סוג, ודאו שיש לכם את הכלים הנכונים כדי לנסות להניע את הרכב בעצמכם. למשל, תזדקקו לסט של כבלים תקינים וגם למכונית נוספת עם מצבר חזק. שימו לב, אם תגייסו לטובת העניין רכב ישן עם מצבר חלש, לא בטוח שתצליחו להניע את הרכב שלכם.
כמו כן, שימו לב לגבי קורוזיה. בדקו היטב את האזורים בהם הכבלים מתחברים למצבר, כלומר ה-"הדקים". ודאו לא רק שהחיבורים החיוביים והשליליים של הסוללה מחוברים נכון, אלא גם שאותם אזורים נקיים מקורוזיה. אם קורוזיה הצטברה במהלך הזמן, ייתכן שהיא מונעת הנעה חלקה של המצבר. הנה טבלה המתארת את היתרונות והחסרונות של טיפים להתנעת מצבר:
שיטת להניע מצבר גמור | יתרונות | חסרונות |
הנעת מצבר בירידה | שיטה קלה אשר מצליחה להניע גם מצברים גמורים לגמרי. |
|
"לזרוק" קלאץ' | אם מבצעים נכון, שיטה יעילה להניע את הרכב. |
עשוי לגרום לבלאי או תקלות של הגיר ושל הקלאץ'. |
כבלים או בוסטר | שירות התנעת רכב בד"כ מגיע, ותוך שניות מניע אתכם. | מצריך חיבור נכון של הכבלים, אחרת המצבר עשוי להינזק ואפילו להתפוצץ (חיבורי חשמל הפוכים עשויים להיות מסוכנים). |
>>>אולי יעניין אתכם גם החלפת מצבר עד הבית
כיצד עובד שירות התנעת רכב?
כאשר אתם מזמינים שירות התנעת רכב, בדרך כלל המוסכניק הנייד מגיע עם בוסטר עצמאי אשר מספיק חזק כדי להניע את הרכב שלכם. אם מדובר במוסכניק מקצועי, הוא לא אמור להניע את הרכב שלכם בעזרת הרכב שלו, רק בעזרת בוסטר, כלומר מצבר נייד ועצמאי.
לאחר התנעת הרכב שלכם, המוסכניק יבחר שלא להשאיר את הכבלים מחוברים יותר מדי זמן, אלא רק מספיק זמן כדי שהרכב יקבל את ההנעה הראשונית שלו. על מנת להבטיח טעינה מלאה של המצבר, בשלב זה, יהיה חשוב לתת למנוע להמשיך לפעול. אם אפשר, מומלץ לצאת לסיבוב עם הרכב כדי לאפשר טעינה של המצבר.